Obchodní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY 

    1. Úvodní ustanovení

    1.1. Fyzická osoba podnikající – OSVČ, neplátce DPH Marek Kunc

    se sídlem Františka Chvátliny 265, Čelákovice-Sedlčánky, 250 88
    identifikační číslo: 63629283 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese pick-me-up.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

    1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

    1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

    1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

    1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

    1 – Všeobecná ustanovení

    • Všeobecné obchodní podmínky platí pro nepravidelnou přepravu osob, zavazadel, věcí a živých zvířat pro osobní vůz s kapacitou do osmi osob kromě řidice, dále na všechny služby poskytnuté přes třetí stranu, a stanovují podmínky pro tuto přepravu, odpovědnost dopravce a práva a povinnosti zákazníka, v souladu s obecně závaznými právními předpisy.
    • Cestující se uzavřením přepravní smlouvy či smlouvy o poskytnutí služeb zavazuje dodržovat Všeobecné obchodní podmínky, smluvní přepravní podmínky.
    • Pověřená osoba dopravce (dále jen Pověřená osoba) je oprávněna dávat cestujícím příkazy a pokyny důležité k zajištění plynulosti a bezpečnosti dopravy a jednat v souladu se zněním obecně závazného právního předpisu, aby byla zajištěna práva dopravce.

    2. Uzavření kupní smlouvy

    2.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

    2.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

    2.4. Pro objednání služby vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o datumu, času a místa nástupu, cíl cesty.

    2.5. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

    3. Cena služby a platební podmínky

    3.1. Cenu služby a případné náklady spojené s dodáním služby dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

    - bezhotovostně převodem na účet prodávajícího

    - bezhotovostně prostřednictvím QR platby

    3.2. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při zahájení přepravy. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do jednoho dne před zahájením přepravy.

    3.3. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu za přepravu společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího..

    3.4. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

    Zrušení rezervace musí být provedeno alespoň dvacetčtyři hodiny před plánovanou cestou, v opačném případě účtuje společnost 100% storno poplatek (smluvní pokutu, jako paušalizovanou náhradu škody způsobenou pozdním zrušením dopravy). Důvodem uplatnění 100% storna je vynaložení veškerých nákladů na již objednanou a nestornovanou službu ze strany společnosti.

     – Vznik, splnění a odstoupení od smlouvy o poskytnutí služeb či přepravní smlouvy

    • Přepravní smlouva je uzavřena, pokud cestující využije svého práva k přepravě, vypíše závaznou objednávku či rezervaci, nebo nastoupí do vozidla dopravce.
    • Dopravce má právo odstoupit od smlouvy v den zahájení cesty bez nutnosti uhradit zákazníkovi odstupné a to zejména v případech kdy není klient způsobilý k jízdě (například požití alkoholu, návykových látek atd…)

    – Přeprava kočárků a jízdních kol

    • Přeprava jízdních kol na nepravidelné dopravě je zakázána.
    • Uložení dětského kočárku do vozidla určí pověřená osoba na místo k tomu určené.
    • Naložení a vyložení dětského kočárku provádí řidič nebo pověřená osoba.

    – Vztahy mezi dopravcem a cestujícími

    • Cestující má povinnost se dostavit na místo odjezdu včas. Pokud toto neučiní, nemá nárok na vrácení přepravného.
    • Vyžadují-li to provozní či jiné závažné důvody, je cestující povinen na pokyn Pověřené osoby z vozidla vystoupit, a chce-li v jízdě pokračovat, na jeho pokyn včas nastoupit.
    • Sedící cestující je povinen použít bezpečnostní pásy na svém sedadle.
    • Cestujícímu při přepravě v zájmu zajištění bezpečnosti jeho i ostatních osob není zejména dovoleno:
    1. Konzumovat nápoje, či potraviny ve vozidlech, pokud nebylo Pověřenou osobou dáno jinak.
    2. Neoprávněně otevírat dveře vozidla a bezdůvodně uvádět v činnost bezpečnostní, signalizační nebo jiná zařízení dopravce.
    3. Používat sportovní náčiní.
    4. Jinak porušovat Smluvní přepravní podmínky.
    • Dopravce má povinnost přepravit cestujícího z nástupního bodu do cílové stanice, jež jsou uvedeny v rezervaci, pokud není uvedeno jinak.
    • Cestujícímu nevzniká nárok na inzerované nadstandartní služby, které jsou pouze v dispozici dopravce.
    • Při mezinárodní přepravě je cestující povinen předložit Pověřené osobě svůj cestovní doklad vydaný státním orgánem, který je nezbytný k vycestování do zahraničí.

    – Podmínky pro přepravu zavazadel

    • Zavazadlo musí být uloženo tak, aby nebyla ohrožena bezpečnost nebo zájem ostatních osob.
    • Cestující nesmí s sebou brát do vozidla:
    1. Věci, jejichž přeprava je zakázána všeobecně závaznými předpisy nebo opatřeními orgánů státní správy.
    2. Nebezpečné látky a předměty, které mohou způsobit výbuch, oheň, poškození vozidla, úraz, otravu, popálení a onemocnění lidí a zvířat.
    3. Věci, které pro nevhodný způsob balení mohou poškodit, popř. znečistit cestující nebo vozidlo.
    4. Věci, které by svým zápachem, případně jinými vlastnostmi mohly být cestujícím na obtíž.
    5. Nabité střelné zbraně (nevztahuje se na střelné zbraně příslušníků armády a policie, pro jejichž přepravu platí zvláštní předpisy).
    • Přeprava zvířat ve vozidlech je nepřípustná. Jako jediná výjimka pro přepravu zvířat platí pro asistenčního psa, psa Policie ČR, nebo jiných ozbrojených složek, kdy stačí, aby byl pes na vodítku.

    4. Odstoupení od kupní smlouvy

    4.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.

    4.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího kuncmarek76@gmail.com

    4.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší.

    4.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady.

    4.6. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.


    5. Další práva a povinnosti smluvních stran

    5.1.Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

    5.2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy [kuncmarek76@gmail.com]. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

    5.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

    5.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

    5.5. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

    5.6. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

    6. Ochrana osobních údajů

    6.1.Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.

    7. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies

    7.1. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu

    7.2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

    8. Doručování

    8.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.

    9. Zprostředkování

    9.1. v případě zprostředkování prodeje cesty pro jiného dopravce se obchodní pravidla řídí pravidly konkretního dopravce (třetí strany).

    10. Závěrečná ustanovení

    10.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.

    10.2. Volbou práva dle čl. 12.1 obchodních podmínek není spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

    10.3. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

    10.4. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

    10.5. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

    10.6. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Františka Chvátliny 265, Čelákovice-Sedlčánky, 250 88, adresa elektronické pošty kuncmarek76@gmail.com, telefon [………..].

    V Čelákovicích dne 21.7.2024